Cara Terbaik Naikkan Metabolisma Supaya Berat Turun Cepat

Satu kajian terbaru dari Universiti of Cameroon mendapati, buah Mangga Afrika ( Irvingia Gabonensis ) terbukti meningkatkan metabolisma badan & seterusnya menurunkan berat badan.
Buah Mangga Afrika, nama saintifiknya Irvingia Gabonensis
Ini kajian yang dibuat oleh universiti tersebut.
Terjemahan : Mangga Afrika ( Irvingia Gabonensis ), menurunkan berat badan & meningkatkan metabolisma
50 orang dewasa disuruh makan African Mango setiap hari selama 10 minggu.
Ini berat mereka sepanjang tempoh kajian.
Hari pertama, 97.9kg
Selepas minggu ke-4, turun menjadi 94.3kg
Selepas minggu ke-8, turun lagi ke 89.7kg
Selepas 10 minggu, turun lagi ke 85.1kg.
Bermaksud, selepas 2 bulan 2 minggu, berat turun sebanyak 12.8 kg.

Tapi, soalnya ada ke mangga Afrika ni kat Malaysia ?

Ha..Saya cari punya cari, saya jumpa ! 

Ada syarikat tempatan yang import buah mangga afrika ni.
.

Sebab kalau order direct dari sana, takut kena tipu.
Saya cuba google, dan saya jumpa satu iklan produk di TV3.
Ada satu syarikat, yang telahpun import dan proses mangga Afrika untuk pasaran Malaysia.
Yang bestnya :

1. Syarikat ni dah adun Mangga Afrika ikut sukatan yang betul. So tak perlu nak proses sendiri dari mentah.

2. Syarikat ni dah adun sekali dengan buah lemon. Sebab, ikut kajian, Lemon bila diadun dengan Mangga Afrika, ia lebih cepat berkesan menurunkan berat badan.
Produk ini diberi nama, Lemontab.
Ha, ni rupa botol Lemontab tu.
Ha nampak tu ada Irvingia Gabonensis. Mangga Afrika !

Saya mula-mula rasa ragu-ragu juga produk-produk suplemen ni.
Sebab saya takut ia ada kesan pada buah pinggang.
Tapi, ada 3 sebab kenapa saya yakin nak cuba Lemontab ni :

1.  Lemontab ni ada kelulusan KKM ( MAL20172980TC )
Sijil KKM Lemontab. Hanya produk taraf farmasi saja ada sijil ni.

2. Lemontab ni ada sijil Halal JAKIM
Sijil Halal Jakim Lemontab. Sah sampai 15 Julai 2020.

3. Lemontab ni banyak testimoni isteri-isteri berjaya kurus.


*****


Ini apa yang terjadi kepada isteri saya selepas menggunakan Glutacaps selama sebulan.


Minggu 1: Tak banyak beza sangat dari sudut berat bila timbang.

Tapi rasa lapar memang ketara sangat dah kurang. Dulu kuat melantak.

Masa ni saiz seluar 47 dan 48.

.

Minggu 2: Minggu kedua ni pelik sikit. Dulu asal nampak makanan, semua nak masuk dalam perut.

Sekarang dah macam cepat kenyang. Makan nasi pun sekali je sehari.

.

Minggu 3: Sambil makan Lemontab, staf diorang suruh banyak minum air.

So sepanjang 3 minggu ni memang selalu minum air mineral.

Purata saya minum sehari dalam 2.7ml. Memang kerap jugakla buang ayaq.

.

Minggu 4: Suami dah start jealous. Haha. Dia kata macam mana leh pakai seluar lama saiz 33 dan baju L.

(Suami pun cakap nak try Lemontab nanti)

*****

Saya memang tersangat rekemen Lemontab ni sebab : 

1. sebab saya dah kaji sebelum beli.

Saya kaji betul-betul sebelum beli sebab nak pastikan saya makan suplemen yang selamat.

2. saya dah tengok sendiri kesannya pada diri saya. Saya memang dah kurus sekarang, berbanding dulu.
Memang berkesan. Alhamdulillah.


ISTIMEWA HARI INI SAHAJA...!!

Di sebabkan korang dah baca blog ini sampai habis korang layak dapat semua ni.

*Tertakhluk kepada pakej yang dipilih.

Comments

Popular posts from this blog

Cara Terbaik Naikkan Metabolisma Supaya Berat Turun Cepat

Rumah tangga kami hampir musnah hanya sebab berat saya yang berlebihan.